V dnešní době je internet skutečně všudypřítomný. Trávíme na něm stále více času a není proto příliš překvapivé, že je pro mnohé podnikatele propagace jejich výrobků či služeb v online prostředí tou jedinou, na kterou se soustředí. Fyzická reklama však rozhodně není tak zastaralá a neefektivní, jak by se mohlo na první pohled zdát. Stále má některé přednosti, díky kterým je v určitých případech efektivnější než online reklama.
Fyzická reklama je důvěryhodná a zapamatovatelná
Velkou výhodou fyzické reklamy je fakt, že je pro potenciální zákazníky důvěryhodnější než online reklama. Billboard, plakát, nebo třeba reklamní áčko zkrátka jedním kliknutím nezavřete. Zatímco online reklamu lidé ve velkém ignorují nebo přeskakují, u fyzické reklamy to možné není. Fyzická reklama udělá silnější dojem a nehrozí, že jí odstíní adblockery, nebo si budou pronajímatelé online prostorů, v němž je reklama umístěna, vymýšlet podvodné kliky.
Propojení fyzické reklamy s přítomností firmy v online prostoru
Vychvalováním fyzické reklamy nechce samozřejmě nikdo říci, že by snad firmy měly na své aktivity na internetu zanevřít. Právě naopak! I fyzická reklama totiž nabízí možnost svého propojení s aktivitami firmy v online prostředí. Na billboardech či plakátech mohou být uvedeny internetové adresy nebo rovnou QR kód, který potenciálního zákazníka odkáže přímo na stránku, kde ho chce obchodník mít.
Další možností kreativního využití fyzické reklamy je zapojení prvků rozšířené reality. Tyto moderní možnosti zákazníky lákají a motivují je k interakci mnohem více než obyčejný banner na webové stránce.
Online reklamu lze dnes již samozřejmě přesně mířit na vybranou cílovou skupinu. Fyzická reklama je v tom ale ještě lepší. Koneckonců co může být lepšího než umístit reklamu na léky před lékárnu ve velkém městě?
Fyzická reklama má zkrátka stále co nabídnout a byla by chyba na ní rezignovat. Marketingová strategie firmy by měla myslet i na ni.
Zdroj obrázku: SFIO CRACHO / Shutterstock.com
Štítky: marketingreklamaonline reklamareklamní áčkoreklamní poutače